| Tudatos Vásárló
Mobilinternet reklámjai miatt kapott bírságot a Vodafone
A Vodafone szélessávú mobilinternet szolgáltatásának 2007-es népszerűsítése során megtévesztette a fogyasztókat.
A Vodafone Zrt. 2007. június elején vezette be a piacra a szélessávú internetezést lehetővé tevő úgynevezett 3G/HSDPA mobilinternet szolgáltatását, amelyet széleskörű reklámkampányban népszerűsített. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata azonban megállapította, hogy a hirdetésekben több ízben a fogyasztókat megtévesztő információk jelentek meg.
Egyes reklámokban például nem szerepelt, hogy a havi 5 ezer forintért reklámozott szolgáltatás csak akkor vehető igénybe, ha az ügyfél két éves hűségnyilatkozatot ír alá, s a Vodafone hirdetéseiben azt sem mindig közölte a fogyasztókkal, hogy ha a mobilinternetes ügyfél 5 Gigabájtnál több adatot tölt le egy hónapban, akkor a szolgáltató jogosult az előfizetést átváltani egy másik tarifacsomagra. A reklámokból nem derült ki minden esetben az sem, hogy a hirdetett szolgáltatás nem vehető igénybe a Vodafone teljes mobilhálózatában, csak azokon a helyen, ahol van 3G-s lefedettség, de volt olyan reklám is, amely egyenesen arról tájékoztatott, hogy a szélessávú mobilinternet szolgáltatás bárhol elérhető.
A fogyasztók megtévesztése miatt a GVH 5 millió forint bírságot szabott ki a Vodafone Zrt-re. A bírság összegének meghatározásakor enyhítő körülményként vette figyelembe a GVH, hogy az ügyfelek a szerződéskötés előtt megismerhették a pontos feltételeket, valamint hogy a Vodafone elismerte a jogsértést. Ugyancsak bírságcsökkentő tényezőnek bizonyult, hogy cég vállalta, a hűségnyilatkozattal kapcsolatos fogyasztóknak szóló tájékoztatóit átalakítja.