fbpx

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Mobilinternet reklámjai miatt kapott bírságot a Vodafone

A Vodafone szélessávú mobilinternet szolgáltatásának 2007-es népszerűsítése során megtévesztette a fogyasztókat.

A Vodafone Zrt. 2007. június elején vezette be a piacra a szélessávú internetezést lehetővé tevő úgynevezett 3G/HSDPA mobilinternet szolgáltatását, amelyet széleskörű reklámkampányban népszerűsített. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata azonban megállapította, hogy a hirdetésekben több ízben a fogyasztókat megtévesztő információk jelentek meg.

Egyes reklámokban például nem szerepelt, hogy a havi 5 ezer forintért reklámozott szolgáltatás csak akkor vehető igénybe, ha az ügyfél két éves hűségnyilatkozatot ír alá, s a Vodafone hirdetéseiben azt sem mindig közölte a fogyasztókkal, hogy ha a mobilinternetes ügyfél 5 Gigabájtnál több adatot tölt le egy hónapban, akkor a szolgáltató jogosult az előfizetést átváltani egy másik tarifacsomagra. A reklámokból nem derült ki minden esetben az sem, hogy a hirdetett szolgáltatás nem vehető igénybe a Vodafone teljes mobilhálózatában, csak azokon a helyen, ahol van 3G-s lefedettség, de volt olyan reklám is, amely egyenesen arról tájékoztatott, hogy a szélessávú mobilinternet szolgáltatás bárhol elérhető.

A fogyasztók megtévesztése miatt a GVH 5 millió forint bírságot szabott ki a Vodafone Zrt-re. A bírság összegének meghatározásakor enyhítő körülményként vette figyelembe a GVH, hogy az ügyfelek a szerződéskötés előtt megismerhették a pontos feltételeket, valamint hogy a Vodafone elismerte a jogsértést. Ugyancsak bírságcsökkentő tényezőnek bizonyult, hogy cég vállalta, a hűségnyilatkozattal kapcsolatos fogyasztóknak szóló tájékoztatóit átalakítja.

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás