fbpx

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Mire figyeljünk szerelés és felújítás megrendelésekor?

Húznak a frisssen beépített nyílászárók? Folyik az újonnan beszerelt csap? Lelépett a vállalkozó a munka felénél? Összeszedtük mire érdemes figyelni, hogy mindezt elkerülhessük.

Nyáron, a jó időre és szabadságra való tekintettel sokan végeztetnek otthonukkal kapcsolatos szerelést és felújítást. De mire érdemes figyelni a szerelő vagy vállalkozó kiválasztásakor?

 

Elfújta a szél

A Budapesti Békéltető Testülethez sok panasz érkezik a kerületi kisokosból, vagy levélszekrénybe bedobott szórólapról választott vállalkozókkal kapcsolatban.  Egy fogyasztó szórólapos hirdetésben talál vállalkozót nyílászáró cseréhez. Találkoztak, megállapodtak és írásbeli szerződés is készült, melyben a vállalkozó 1+5 év garanciát vállalt. Nyáron bekerültek az új nyílászárók, de azokról ősszel kiderült, hogy rosszul lettek beszerelve és a lakás huzatos volt.

A fogyasztó próbálta felvenni a kapcsolatot a vállalkozóval, de nem tudta elérni a megadott számon. A Békéltető Testülethez fordult, de mivel a megadott címen a testület sem tudta elérni a vállalkozót, az ügyet nem tudták kivizsgálni. A fogyasztó által kért postai vizsgálat során kiderült, hogy a megadott címen korábban csak a székhelyszolgáltató üzemelt, de már az is megszűnt. Így hiába volt 5+1 év garancia, azt nem lehetett kinél érvényesíteni.

 

Fürdőszobai slamasztika

Egy másik fogyasztó a kádját szerette volna kicseréltetni zuhanyfülkére. A vállalkozót a kerületi kisokos egy megnyerő reklámjából választotta. Találkoztak, szóban megállapodtak és a fogyasztó előlegként kifizette a munkadíj több mint felét. Elkezdődtek a munkálatok, de a vállalkozó szorgalma csak a fürdőszobai berendezések kiszereléséig tartott. Utána már nem lehetett vele időpontot egyeztetni, hogy mikor fejezi be a munkálatokat. Mivel a felek nem rögzítették írásban a megállapodásuk pontos részleteit, így az utólagos bizonyítás nagyon nehéz volt. Ha legalább egy számlát kapott volna a fogyasztó az előleg kifizetéséről, az már segítette volna az ügy kivizsgálását – ami bizonyította volna a felek vállalkozási szerződésének létrejöttét.

Az érintett vállalkozást egyébként mindkét, fenti esetben kellékszavatosság, illetve jótállási kötelezettség terhelte a Polgári Törvénykönyv rendelkezései alapján, ami alapján díjtalanul kérhették volna a javítás elvégzését, az utóbbi példában pedig a munka befejezését.  

 

Hat hónap jótállás

Fontos tudni, hogy a javító-karbantartó szolgáltatások esetén, a vállalkozásoknak hat hónap jótállást (garanciát) kell vállalniuk, ha a szolgáltatás díja meghaladta a 20.000 forintot. Ha bármiféle probléma lépne fel, a cégnek ingyen el kell végezni a javítás-karbantartást újra (kivéve, ha bizonyítható, hogy a hiba oka csak a munka átadását követően keletkezett). Ezek közé tartoznak a következő szolgáltatások:

  • lakás karbantartási és javítási

  • háztartási gépek és készülékek javítása

  • barkács- és kerti szerszámok javítása

  • személygépkocsik, motorkerékpárok, karbantartása és javítása

  • audiovizuális, foto-optikai és információfeldolgozási berendezések javítása

  • gyógyászati segédeszközök javítása

  • telefon- és telefax-berendezések javítása

  • hangszerek javítása

  • órák javítása

 

Mire érdemes figyelni?

  • A szolgáltatás megrendelése előtt nézz utána, hogy a kiszemelt vállalkozónak van-e székhelye

  • Az árajánlat és tételes költségvetés alapján köss írásban szerződést a válallkozóval

  • Ha probléma lenne a céggel, például rosszul, vagy egyáltalán nem végezte el a munkát, és nem éred el a korábban megadott címen, akkor az ingyenes céginformáción keresztül utána tudsz nézni az új telephelyének, székhelyének

  • Ragaszkodj a számlához vagy nyugtához, a szavatossági vagy egyéb jótállási igényed ezzel mindig tudod érvényesíteni 

 

Forrás és kép: Budapesti Békéltető Testület

 

Tetszett a cikk, szeretnél még több akciót? Nyomd meg a lenti gombot és támogasd a www.tudatosvasarlo.hu fenntartását egyszeri felajánlással.  Köszönjük!

Legyél Te is a Tudatos Vásárlók Egyesülete büszke támogatója!

A TVE éves támogatói díja 3000 forint. És ezért kapsz egy Tudatos Vásárló Kedvezménykártyát is.

 

Kattints ide, ha szeretnél 5-15% kedvezménnyel vásárolni a TVE által minősített helyeken.

  Nemzeti Fejlesztési Minisztérium – a fogyasztók érdekében. A cikk a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium FV-I-15. 15-2015-00014 jelű pályázat keretében készült.

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás