fbpx

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Megtévesztő parfümakció a Rossmannál

A fogyasztók megtévesztése miatt 5 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Rossmann Magyarország Kft.-re. A drogérialáncot üzemeltető vállalkozás egyes boltjaiban nem lehetett megvásárolni az akciós áron meghirdetett parfümöket. (tovább…)

A Rossmann 2007. szeptember 20-30 között és december 3-9 között is akciót tartott, amelyre internetes honlapján és reklámújságjában is felhívta a figyelmet. Az első akció ideje alatt egyebek mellett Charlie parfümöket is hirdetett 2799 forint helyett 999 forintért. A második esetben több más cikk mellett Chevignon férfi parfümöt kínált 50%-os kedvezménnyel 7999 forint helyett 3999 forintért.

A GVH vizsgálata megállapította, hogy a szeptemberi akció során a Charlie parfüm az egyik nagykanizsai üzletben, szeptember 20-24 között egyátalán nem volt kapható, Tatán pedig ugyanezen termék az akció első napján egyátalán nem volt elérhető és ott az akció irreálisan alacsony készlettel indult. A decemberi akció során kínált parfümről kiderült, hogy a kedvezmény alapját adó 7999 forintos áron csak öt napig lehetett megvenni a terméket, korábban azt a Rossmann 5999 forintért árulta. Így a fogyasztó nem kapott reális képet az akcióról, arról, hogy milyen mértékű kedvezményt érhet el. Az akciót megelőzően huzamosabb ideig alkalmazott ár alapján ugyanis a kedvezmény nem 50%-os, hanem jóval kisebb volt.

Ezen tények alapján a GVH a fogyasztók megtévesztése miatt elmarasztalta és 5 millió forintra megbírságolta a Rossmann Kft-t. A versenyhatóság enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy a társaság együttműködőnek bizonyult az eljárás során. Súlyosító körülménynek bizonyult ugyanakkor, hogy a jogsértés nem csak egy terméket érintett, a teljes bolthálózatot lefedte, a megtévesztő információk széles fogyasztói körhöz jutottak el. Ráadásul a Rossmann magas piaci részesedéssel rendelkezik és már többször volt elmarasztalva a fogyasztók megtévesztése miatt.

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás