fbpx

| Zoljánszky Alexandra

Kérjünk inkább online szórólapot!

Májustól e-mailben is kérhetjük egyes cégek szórólapjait a nyomtatott helyett. Olyan lehetőség egyelőre nincs, hogy a postaszeméttől és az elektronikus szeméttől is megkíméljenek.

Megkerestük a kezdeményezés, a Szórólap Online kommunikációs vezetőjét, aki elmondta, felméréseikben folyamatosan vizsgálják, hogy mennyi szórólap jut el a háztartásokba.

Kiderült, 1990 óta folyamatosan nő ez a mennyiség, csupán tavaly történt némi visszaesés. Szilágyi Balázs tájékoztatatása szerint jelenleg Magyarországon évente mintegy 70-80 kilogramm szórólap kerül a postaládákba háztartásonként.

Ezt a hatalmas mennyiséget némileg enyhíthetné a 2010 májusában indult, egyelőre tesztfázisban lévő kezdeményezés.

A Szórólap Online a Lapterjesztő Kft. új szolgáltatatása, amely az általuk eddig is terjesztett reklámanyagokat teszi elérhetővé digitális változatban a papíralapú helyett. A Lapterjesztő Kft. a szórólappiac negyedét birtokolja, így akár évi 20 kilogramm papírt spórolhatnánk háztartásonként a kezdeményezéssel.

Az online szolgáltatás viszont még csak tesztfázisban van. A jelenlegi partnereiknek nem kötelező csatlakozniuk ahhoz, hogy digitális változatban is elérhetővé váljanak a reklámanyagaik, maradhatnak a papír alapú változatnál.

„Eddig a mintegy 600 hirdetőnk közül körülbelül tízzel sikerült megállapodnunk. De mindenképp bővülésre számítunk. Szeretnénk olyan mozgalmat elindítani, amely akár olyan cégeket is bevonna, akik jelenleg még nem partnereink” – mondta el portálunknak Szilágyi Balázs.

 

Csak a csatlakozott cégek szóróanyagától mentesülünk

A Szórólap Online azokat a fogyasztókat célozza meg, akik a kötelezően bedobott papírszemét helyett, digitalizált formában tájékozódnának a cégek ajánlatairól. Szilágyi Balázs megemlítette, felméréseik szerint a lakosság több mint 30%-a várja a különböző reklámanyagokat, mert ezekből tájékozódik.

Még csak kisebb körben hirdették meg a lehetőséget, és eddig körülbelül 100 fő regisztrált az oldalon. A tervek szerint szeptembertől teljes gőzzel indul a népszerűsítési kampány.

Aki az oldalon regisztrál, egyelőre postai úton kap egy matricát, amellyel a postaládájára ragasztva jelzi: ő e-mailben megkapja bizonyos cégek szórólapjait (azokét, akik csatlakoztak a kezdeményezéshez). A kézbesítőnek tudnia kell, hogy melyek ezek a hirdetők.

Azok is élhetnek a lehetőséggel, akiknél gyűjtőládákba helyezik a prospektusokat, ebben az esetben kevesebbet tesznek a rekeszbe. „A terjesztőinket felkészítjük erre, valamint eleve kevesebb darabszámmal gyártatjuk le ezeket a prospektusokat.” – tette hozzá Szilágyi Balázs. Aki él az ingyenes, országszerte elérhető lehetőséggel, az hetente két e-mailt kap, amelyek összesítve tartalmazzák a reklámanyagokat.

Az igazi az lenne, ha olyan lehetőséget is választhatnánk, hogy sem szórólapot, sem pedig online reklámot nem kérünk. Szilágyi Balázs erre úgy reagált, hogy e-mailt mindenképp kapunk, viszont ezt egy kattintással kitörölhetjük, ha nem vagyunk rá kíváncsiak.

 

Kép [cc] waferbord victornuno

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás