fbpx

| Gazdasági Versenyhivatal

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Jogsértő volt az Electro World árgarancia szolgáltatása

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa 2005. augusztus 4-én tartott tárgyalásán megállapította, hogy az Electro World Magyarország Kft. árgarancia szolgáltatása a fogyasztók megtévesztésére alkalmas volt.

A Gazdasági Versenyhivatal közleménye

Az árgarancia mint eladás-ösztönzési célú eszköz évek óta ismert a kereskedelemben, bár mostanában jut jelentősebb szerephez, mert az éles versenyben egyre több kereskedelmi, szolgáltatási ágazatban alkalmazzák. Az árgarancia lényege az, hogy a már megvásárolt árut a vásárló igazoltan máshol olcsóbban is meg tudná venni, a kereskedő a két áru árának különbözetét részére megtéríti. Ez a garancia egy bizonyos határidőn belül érvényes.

Az Electro World árgarancia hirdetésének szövege “Garantáljuk, hogy a mi áraink a legalacsonyabbak egész Budapest és Pest megye területén” azt a látszatot keltette, hogy az árgaranciával az Electro World árai a legkedvezőbbek a piacon. Az Electro World-nek egy korábbi ellene folyó versenyfelügyeleti eljárásból tudnia kellett volna, hogy az árgarancia nem lehet a legalacsonyabb ár bizonyítéka, mert általa legfeljebb ugyanolyan alacsony ár érhető el, mint a versenytársé. Ez az ár nem lehet a legalacsonyabb, mert abból a piacon csak egy lehet. Az árgarancia csak arra alkalmas, hogy ugyanolyan árszintre hozza az Electro World adott termékének árát, mint az árigazolást kiadó versenytárs. A Versenytanács azt is jogsértőnek találta, hogy az árgarancia érvényesíthetőségének feltételei a fogyasztók számára nem voltak egyértelműen közzétéve. Az áruházlánc vevőszolgálata nem volt következetes abban sem, hogy mely üzlet-szakáruház árigazolását fogadta el. Akár áruházanként is eltérő volt az elbírálási gyakorlat.

A Versenytanács a jogsértés megállapítása mellett 2 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.

dr. Horváth Anita
Sajtófőnök

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás