fbpx

| Csillag Gábor

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

A jó nő jobb, mint egy jó üzlet

Egy dekoratív nő fotójával mindent el lehet adni még áron felül is, legalábbis a férfiaknak – ezt mutatja egy banki szolgáltatásokat vizsgáló teszt.

Egy dél-afrikai bank 50.000 kuncsaftnak küldött ki személyre szóló hitelajánlatot különböző verziókban – véletlenszerűen kiválasztott kamat-rátával. (Fontos tudni, hogy egy hitelezési ajánlat esetében a konstrukció legfőbb vonzerejét a visszafizetési feltételek mellett a kamat-ráta jelenti.)

Az igen összetett teszt lényege az volt, hogy az egyes ajánlatokat mindig kiegészítették olyan „pszichológiai elemekkel”, amelyeknek az égadta világon semmi közük sem volt a pénzügyi feltételekhez – céljuk pusztán annyi volt, hogy „kondicionálják a vásárlókat”.

A kutatókat igencsak meglepte, hogy nem pusztán annyi történt, hogy az azonos feltételek mellett jobban szerepeltek a pszichológiailag „megfűszerezett” ajánlatok, de egy bizonyos pontig még a rosszabb feltételek esetében is inkább ezeket az ajánlatokat választották. Érdekes módon mindez jövedelmi és iskolázottsági szinttől függetlenül működött.

A megadott kamat-ráta igen nagy skálán mozgott – 3,25% és 11,75% között, és számos különböző elemmel, sugalmazással igyekeztek befolyásolni a vevőket.

A legmegdöbbentőbb az volt, hogy a férfi vásárlók esetében statisztikailag releváns változás következett be, amikor az ajánlatban szereplő fotón a férfit nőre cserélték. A férfiak egyértelműen jobban buktak azokra az ajánlatokra, amelyekben egy jó nő is szerepelt. De ez még hagyján…

A rosszabb ajánlatokat is inkább elfogadták, amikor egy esztétikus hölgy szerepelt a mellékelt fotón. A tapasztalat azt mutatta, hogy egy szép nő látványa által a férfiak még egy 4,5%-os kamatráta-csökkenésből adódó veszteséget is hajlandóak benyelni.

A nők esetében nem volt ilyen összefüggés – vagyis a nőknek ez a szempont nem számít. Úgyhogy ne csodálkozzunk azon, hogy a promóciós levélkékben mindig szerepel egy kedves hölgy, még akkor is, ha semmi köze a termékhez. Köze nincs, hatása van.

Ha ha tudunk róla, akkor kisebb…

 

Kép [cc] deusxflorida

A cikk az SZMM támogatásával az “FV-I-10-B-0019 Tanácsadó irodák és klubok működtetése és fejlesztése” című pályázat keretében készült.

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás