A kisbabák szerepe a reklámokban: vonzzák, irányítják a tekintetünket

2016.04.11. /

A hirdetők már évtizedek óta tudják, hogy a kisbabák vonzzák a tekintetünket. Ezért gyakori, hogy cuki, meglepődött, mosolygó vagy éppenséggel morcos babákat láthatunk olyan reklámokban is, ahol a terméknek speciel semmi közük sincs a babákhoz. 

Most egy ausztrál tanulmányból megtudhatjuk, miben rejlik a babaábrázolások hatékonysága. James Breeze, felhasználási szakértő 106 tesztalanyon vizsgálta, hogyan nézzünk a babás reklámokra (You Look Where They Look). Egy tekintet-követő technológiát alkalmazott arra, hogy megmérje az alanyok szemmozgásának irányát és tempóját. A lenti kép mutatja az egyik alany eredményeit.

baby-1

Amikor az alanyok kapnak egy fotót, amelyen a baba úgy mond „kinéz” a képből, a hőtérkép egyértelműen megmutatja, hogy a néző tekintete az arcra tapad, sokkal kevésbé figyelünk a címre vagy a szövegre:

Baby Heat Map - Looking Forward

Nézzük meg, mi történik, ha a baba oldalra, azaz a szöveg felé néz - talán nem lesz nagy meglepetés:

Láthatjuk, hogy még mindig a baba arca a figyelem központja, de most már sokkal jobban figyelünk a szövegre is! Breeze konklúziója, “A reklámokban arra nézünk, amerre a reklámban ábrázolt személy is nézz. Ha ránk néznek, egyszerűen visszanézzünk mi is és máshova nem nagyon figyelünk.”

A neuromarketing tanulság egyszerű: ha a reklámban van egy arc, az elég ahhoz, hogy felkeltse az érdeklődésünket, de ha irányítani akarják, hogy mit nézzünk mi vásárlók, akkor a reklámban szereplő arc tekintetét az információ, üzenet felé irányítják!

 

Tetszett a cikk, szeretnél még több akciót? Nyomd meg a lenti gombot és támogasd a www.tudatosvasarlo.hu fenntartását egyszeri felajánlással.  Köszönjük!

Legyél Te is a Tudatos Vásárlók Egyesülete büszke támogatója!

A TVE éves támogatói díja 3000 forint. És ezért kapsz egy Tudatos Vásárló Kedvezménykártyát is.

 

Kattints ide, ha szeretnél 5-15% kedvezménnyel vásárolni a TVE által minősített helyeken.

  Nemzeti Fejlesztési Minisztérium – a fogyasztók érdekében. A cikk a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium FV-I-15. 15-2015-00014 jelű pályázat keretében készült. 



  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében