• Nyomtatóbarát változat
  • Oldal küldése ismerősnek

Internetes vásárlás: nem kell indokolni az elállást

2015.01.29. /

Nem tetszik az interneten rendelt telefon - visszaküldöm. Erre minden fogyasztónak joga van.

 

 

 

 

Az internetes vásárlásnál nem tudjuk a terméket kézbe venni és kipróbálni úgy, mint egy hagyományos boltban. Ezért illeti meg a fogyasztókat 14 naptári napos elállási jog. Ez azt jelenti, hogy ha a szerződéskötést követően a szerződéstől bármely okból vissza akar lépni a fogyasztó, ezt indokolás nélkül megteheti, és a megrendelt dolog árát visszakérheti. A „bármely ok” tényleg bármi lehet. Akkor is el lehet állni a szerződéstől, ha a termék egyébként megfelelően működik, nincsen semmi baja, de például mégsem tetszik.

 

A Fogyasztó Barát figyelmeztet benneteket, hogy bizonyos esetekben nem élhettek az indokolás nélküli elállás jogával! Legközelebb ezekről az esetkörökről lesz szó.

 

A vonatkozó jogszabály: 45/2014. (II.26.) kormányrendelet 4. § 2. pont, 20. § (1) bekezdés.

 

 

Sorozatunkban a Jutasa Kft. képregényének segítségével mutatjuk be a fontos fogyasztói jogokat.

 

 

 

Tetszett a cikk? Nyomd meg a lenti gombot és támogasd a www.tudatosvasarlo.hu fenntartását egyszeri felajánlással.  Köszönjük!

 

 

Legyél Te is a Tudatos Vásárlók Egyesülete büszke támogatója!

A TVE éves támogatói díja 2500 forint. És ezért kapsz egy Tudatos Vásárló Kedvezménykártyát is.

Kattints ide, ha szeretnél 5-15% kedvezménnyel vásárolni a TVE által minősített helyeken.

 



  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében