• Nyomtatóbarát változat
  • Oldal küldése ismerősnek

Ha drágább kiszállítást választottál

2015.05.05. /

Gyorsfutár hozta ki a megrendelt terméket: kicsit drágább volt, mint a sima futár, de hamar megjött a csomag. Mégis elállok a vásárlástól. Ugye visszajár nekem a kiszállítás díja?

A fogyasztó elállása esetén a webáruház 14 napon belül köteles visszafizetni a részünkre a megrendelt termék vételárát és a kiszállítás díját.

Sok webáruházban lehetőség van olyan kiszállítási módot kérni, ami a számunkra extra kényelmet biztosít (például néhány órán belüli kiszállítás). Ezek a kiszállítási módok általában drágábbak, mint a „sima” futár általi kiszállítás.

Természetesen ilyen esetben is élhetünk az elállás jogával, de jó ha tudjuk, hogy a webáruház ilyenkor nem köteles az általunk megfizetett teljes összeget visszafizetni a részünkre, hanem csak a termék vételárát és a „sima” kiszállítás díját.

A vonatkozó kormányrendelet ez ügyben így fogalmaz: „Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.”

A Fogyasztó Barát legközelebb azt mondja el, hogy elállás esetén kit terhel a termék visszaküldésének költsége.

A vonatkozó jogszabály a 45/2014. kormányrendelet 23. § (3) bekezdés

Sorozatunkban a Jutasa Kft. képregényének segítségével mutatjuk be a fontos fogyasztói jogokat.

 

 

 

Tetszett a cikk? Nyomd meg a lenti gombot és támogasd a www.tudatosvasarlo.hu fenntartását egyszeri felajánlással.  Köszönjük!

 

   

 

Legyél Te is a Tudatos Vásárlók Egyesülete büszke támogatója!

A TVE éves támogatói díja 2500 forint. És ezért kapsz egy Tudatos Vásárló Kedvezménykártyát is.

Kattints ide, ha szeretnél 5-15% kedvezménnyel vásárolni a TVE által minősített helyeken.



  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében