fbpx

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

A gigabírságtól nem lesz jobb a Vodafone ügyfeleinek

Száztízmilliós bírságot kapott a Vodafone a Gazdasági Versenyhivataltól. A döntés alapján azonban nem jár automatikus kártérítés az érintett fogyasztóknak. A Hivatal tanácsai a cikkben. 

A Gazdasági Versenyhivatal száztízmillió forintos bírságot szabott ki a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt-re, mert 2012. november 1. és 2013. március 1. között a Vodafone RED VitaMAX tarifacsomag népszerűsítése során megtévesztette a fogyasztókat.

 

Kapnak vissza pénzt a fogyasztók?

Gondolovics Katalin, a Versenyhivatal sajtószóvivője arról tájékoztatta a Tudatos Vásárlót, hogy „a Gazdasági Versenyhivatal marasztaló döntése önmagában nem jelenti azt, hogy a károsult fogyasztók kártérítést kapnak. Egyedi sérelmeket esetén a fogyasztó kártérítési igényét polgári ügyekben eljáró bíróság előtt érvényesítheti.”.

 

A békéltető testületi eljárásban sem biztos alap a GVH döntése

A Vodafone Gazdasági Versenyhivatal határozatával szemben a kézhezvételtől számított 30 napon belül bírósági felülvizsgálatot kezdeményezhet.

A bírósági eljárást megelőzően, törvényben meghatározott esetekben békéltető testülethez lehet fordulni ebben az ügyben is. Azonban a GVH jelen határozata önmagában nem alapozza meg a fogyasztói jogvita békéltetői eljárás keretében történő, a fogyasztó számára kedvező kimenetelű, bírósági eljáráson kívüli rendezését. Tehát önmagában ez a döntés még nem garantálja, hogy a fogyasztó számára kedvezően zárul egy békéltető testületi vagy akár bírósági eljárás.

 

Mit állított a Vodafone?

A Gazdasági Versenyhivatal eljárásában a Vodafone RED VitaMAX prepaid szolgáltatásával kapcsolatban megjelent kereskedelmi kommunikációját vizsgálta. Az előre fizetett díjú mobil szolgáltatás ajánlata alapján az az üzenet jutott el a fogyasztókhoz, miszerint a tarifacsomag előfizetőinek minden 7000 Ft feletti egyenlegfeltöltés esetén 30 napig korlátlan hálózaton belüli perceket és SMS-eket, továbbá 200 MB belföldi adatforgalmat biztosít a Vodafone.

 

És mit csinált?

A GVH megállapította, hogy a vállalkozás a hirdetéseiben nem tájékoztatta a fogyasztókat arról a jelentős információról, hogy a tarifaváltás esetén a feltöltés előtt meglévő ügyfélszámlájukon rendelkezésre álló egyenleg is lejár a feltöltést követő 30. napon, ezzel a korábban, akár 345 napra érvényesként feltöltött összeget elveszíthették.

 

Súlyosbító körülmények

A bírság összegének megállapításakor a GVH súlyosító tényezőként értékelte többek között azt, hogy a jogsértés országos kereskedelmi csatornákon keresztül a fogyasztók széles körét elérte. Szintén súlyosító körülményként vette figyelembe a GVH, hogy csak az elmúlt 5 évben nyolc alkalommal állapította meg, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.

 

Forrás: Gazdasági Versenyhivatal

Fotó: Marcos Morales, Flickr

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás