• Nyomtatóbarát változat
  • Oldal küldése ismerősnek

Elektronikai termékek: a megbízhatóság és a minőség számít

2015.07.03. /

Az elmúlt két évben legnagyobb arányban számítástechnikai eszközt és kiegészítőt, illetve háztartási kisgépet vásároltunk. A konkrét vásárlási döntéseinket főleg az ár, a garancia és a korábbi tapasztalatok motiválják.

A GfK Electro Monitor tanulmánya az elektronikai termékek vásárlásával kapcsolatos szokásokat térképezte fel.  A vizsgálat hét termékkategóriát mért:

·         szórakoztató elektronikai eszközök és kiegészítők;

·         nagyméretű háztartási berendezések;

·         kisméretű háztartási berendezések;

·         telekommunikációs eszközök és kiegészítők;

·         fotó, videó;

·         számítástechnikai eszközök és kiegészítők;

·         asztali és kézi játékkonzolok.

A megkérdezettek legnagyobb arányban számítástechnikai eszközt és kiegészítőt (77%), valamint háztartási kisgépet (74%) vásároltak az elmúlt két évben. A válaszadók szintén e két kategóriában terveznek beruházni a jövőben – számítástechnikai eszközök esetében 67 %, háztartási kisgépek esetében pedig 57 % fontolgat vásárlást a következő egy évben.

 

Mi befolyásol leginkább a termékválasztásban?

A kutatásban vizsgálták, hogy mi alapján hozzuk meg döntéseinket a termék kiválasztásakor. Az első szempont minden vizsgált kategória esetében a minőség és megbízhatóság.  A második szempont, amit figyelembe veszünk a technikai jellemzők és funkciók.

Egyedüli kivételként a nagyméretű háztartási berendezések kategóriában volt eltérés, itt második legfontosabb szempontként az energiatakarékosságot jelölték a megkérdezettek. Harmadik befolyásoló szempont a termékgarancia, valamint a termék márkája vagy annak gyártója.

Az árral kapcsolatos tényezők közül az árkedvezmény a tűnik legjelentősebbnek, míg az egyedi akciók nem nagyon befolyásolnak. A kutatásból kiderült, hogy kevéssé adunk az áruházi eladók véleményére vagy ajánlására, az ingyenes termékek vagy szolgáltatások és a kuponos promóciók pedig alig számítanak.

 

Vásárláskor legfontosabb az ár

A vásárlási döntéseink meghozatalakor kiemelt fontosságú a termék ára, a termékgarancia, valamint a korábbi tapasztalat a márkával és az üzlettel.

Vannak olyan tényezők, amelyek csak bizonyos társadalmi csoportoknál fontosak. A mobiltelefonos fizetési lehetőség, okostelefonos alkalmazások, e-mail-ben kapott reklámok a 35 évnél fiatalabb korosztályt befolyásolják.

Forrás: GfK

 

 

Tetszett a cikk? Nyomd meg a lenti gombot és támogasd a www.tudatosvasarlo.hu fenntartását egyszeri felajánlással.  Köszönjük!

 

   

 

Legyél Te is a Tudatos Vásárlók Egyesülete büszke támogatója!

A TVE éves támogatói díja 2500 forint. És ezért kapsz egy Tudatos Vásárló Kedvezménykártyát is.

 

Kattints ide, ha szeretnél 5-15% kedvezménnyel vásárolni a TVE által minősített helyeken.



  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében