fbpx

| Lőrincz Éva

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

A csipkebugyik háborúja, avagy a Triumph-lány tündöklése és bukása

A Triumph világában a nők vacsorát főznek, a férfiak focit néznek, ezt a szabályt pedig csak talpig csipkébe öltözött szexbombaként lehet megtörni. A szexuális játszmát játszó Triumph-lány csatákat nyerhet ugyan, de a háborút elveszti.

A Triumph ezúttal nem pusztán a szexis női testek
bemutatásával csábít fogyasztásra, hanem párkapcsolati sikereket is ígér
vásárlóinak. Olyan mini-drámákat sűrített egy-egy óriásplakátnyi felületre,
ahol a nő látszólag megtöri a hagyományos szereposztást, és győzelmet arat a
férfiak néhány tipikus és idegesítő tulajdonsága felett.

A plakátsorozat – egyébként kiváló dramaturgiai érzékkel, és
pontos, célratörő, igényes kivitelben – azokat az unalomig ismert párkapcsolati
helyzeteket célozza, amelyek jó részénél számíthat a női befogadó felcsillanó
szemeire: „na ez tipikus”. A munkából hazatérő férfi, akinek az első kérdése,
hogy „mit eszünk?”; a munkájára hivatkozó partner, aki napokat tölt távol; vagy
a focimeccsbe temetkező férfi, aki körül kitörhetne akár a világháború is – a
partnerkapcsolatot ismerő nők nagy része számára alapélmény.

A kampány a párkapcsolatok női frusztrációival szemben
kielégülést okoz, hiszen a Triumph-lány ezekben a helyzetekben felülkerekedik.
Talpig csipkébe öltözött szexbombaként sikerül az – egyébként kétbitesnek
beállított – férfiagyat leterelnie sematikus beidegződéseiről, és figyelmét
magára fordítania. Örülnénk is sikerének, ha nem azt látnánk, hogy amit megnyer
a réven, elveszít a vámon.

Az első plakát szerint a Triumph-lány számára kötelező
gyakorlat a vacsorakészítés, különben miért kérdezné meg, hogy baj-e, ha nem
főzött. Az elmaradt vacsora helyett, úgy tűnik, hősnőnknek még nagyobbat kell
homorítania, hogy mulasztását igazolni tudja. A győztesnek beállított
Triumph-lány saját testének felkínálásával ellensúlyozza a nemi szereposztás
alkalmi megtörését. De nem elég az egyszerű szexuális szolgáltatás: teljes csábítási
fegyvertárát be kell vetnie. (Figyeljük meg a kezén látható kis rafinált
csipkekesztyűt, amelyről nehéz lenne azt állítani, hogy ruhatárunk hétköznapi
darabja.) Hogy bűne elnézhető legyen, fantasztikus szexuális vadmacskává kell
válnia.

A sorozat másik darabján ugyanez a lány kissé durcás,
sértett arccal kérdezi meg partnerét, hogy tényleg lemondta-e üzleti útját,
miközben félreérthetetlen testtartással kínálja fel magát. Sikerült tehát
elérnie, hogy a férfi otthon maradjon, igaz, ehhez a „Lovely Passion: Helyes vékony csipke a játékos csábításért”
kollekcióban kell ragyognia, és az „üzleti út” örömeivel versenyre kelnie. Hasonló
a helyzet a focit néző férfi esetében: a figyelemért csakúgy, mint az együtt
töltött időért a Triumph-lánynak igen komolyan meg kell dolgoznia, saját
testét, csáberejét a végsőkig kell fokoznia, és igen, akkor talán, esetleg
elérheti, amire vágyik.

A plakátok túloldalán egy önző, perfekcionista és buta férfi
áll, aki ellen az egyetlen fegyver a szexualitás. Ennek a férfinek a fontossági
sorrendjében a nő valahol a vacsora és az esti sör közti lélegzetvételnyi
szünetre esik, ugyanakkor a selyem és a csipke törli a memóriáját. Ez a férfi
nem a sörreklámok tunya macsója, hanem a kocsik és férfikozmetikumok reklámjainak
önimádó hőse, aki nem adja alább a tökéletesnél. A nő látszólag legyőzi ezt a
férfit, látszólag eléri, amit akar, miközben a kapcsolat középpontjában mégis a
férfi vágyainak maximális kielégítése marad.

A Triumph-kampány a felszínen egyszerre elégíti ki a
feministákat (a nő győz), és a tradicionális szerepek szószólóit (a férfinek
adni kell valamit, ha azt akarod, hogy ne nézzen focit), egyszerre elégíti ki a
férfiakat, akik egy szexuális élményért „még akár” az üzleti útról is
lemondanak, és azokat a nőket, akiknek elegük van abból, hogy szakács- és
házvezetőnők. Mivel ritkán szánunk két másodpercnél hosszabb időt egy
buszmegállóban szembe jövő plakátra, azt gondolhatjuk, hogy ez a lány irányítja
a vele szemben álló (a plakát másik oldalán elhelyezkedő, virtuális) férfit,
miközben tulajdonképpen nem történik más, mint hogy e férfi igényei és
elvárásai köré szervezi életét. A kampány alkalmi felüdülést hoz a frusztráló
kapcsolati modellben élő nők számára, amivel tulajdonképpen csak még stabilabbá
teszi azt.

A Triumph stratégiája ugyanakkor jól érthető: nehéz lehet nagy
mennyiségben eladni a csipke és selyemkölteményeket azoknak a nőknek, akikre
partnerük akkor is odafigyel, ha farmerban és pólóban vannak. Azoknak, akiktől
nem várják el, hogy mindig és minden szinten a férfi rendelkezésére álljanak,
hozzá alkalmazkodjanak. És azoknak, akik számára a szex kölcsönös örömszerzés, amelyet
egy jó beszélgetés vagy egy közös program, és nem a tükör előtt töltött
szépítkezésre szánt órák készítenek elő.

A vadító melltartók és csipkebugyik jelentősége
nagyságrendekkel magasabb az olyan kapcsolatokban, ahol mindent el kell követni
a férfi megtartása érdekében, hiszen ez nemcsak érzelmi, de gazdasági
szükséglet is. De mielőtt megsajnálnánk őt: a Triumph-lány szolgálatkészségéért
cserébe majd egy másik reklámban beülhet álmai férfija mellé egy hatalmas kabrióba.

 

Ma nem főztem vacsorát. Baj? (Ultimate temptation) (Csábító
csipkés széria)

Tényleg lemondtad az üzleti utad? (Lovely Passion) (Helyes
vékony csipke a játékos csábításért)

Felőlem nyugodtan nézhetsz focit (Fantasy feeling) (Bűbájos
fehérneműk egy csepp nosztalgikus hangulattal)


www.triumph.com/hu/

 

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás