• Nyomtatóbarát változat
  • Oldal küldése ismerősnek

Burkolt reklám miatt büntették az RTL klubot

2013.05.28. /

 

A Médiatanács 300 ezer forintos bírságot szabott ki az RTL Klub Törzsutas című műsorára, amelyben egy óbudai cukrászdát a médiatörvény szabályait sértő módon mutattak be.

 

Műsorukban termékmegjelenítés helyett reklámmal népszerűsítették a cukrászdát, az árukínálat aprólékos bemutatásával és az üzlet elérhetőségének szerepeltetésével. 

A termékmegjelenítés az új médiatörvény bevezetése óta alkalmazható reklámfajta, amelynél a hirdető azért fizet, hogy terméke, szolgáltatása, védjegye egy műsorszámban közönség szeme elé kerüljön, tudatába beivódjon, ám ennél több információt nem tartalmazhat.

A médiatörvény a nézők, hallgatók védelmében szabályokat ír elő a termékmegjelenítéssel kapcsolatban annak érdekében, hogy a befogadók egyértelműen tájékozódhassanak a látottak-hallottak közzétételének céljáról. Nem tehető közzé a szlogen, az ár, vásárlási helyszín, nem ismertethetők a termék, szolgáltatás tulajdonságai, előnyei.

Forrás:  MNHH

 

 A cikk megjelenése a Nemzetgazdasági Minisztérium FV-I-12-C-0004 pályázat keretében valósult meg.



  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében