fbpx

| Tudatos Vásárló

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Bírság a Vodafone-nak és a Magyar Telekomnak

A megtévesztő reklámjaikért a GVH megbírságolta a Vodafone-t és a Magyar Telekomot. A két cég 2010 és 2011-es mobilinternet kampányaikban azt állította, az ő szolgáltatásuk a “legjobb” és “leggyorsabb” a piacon. Hogy hogyan lehet két különböző szolgáltatás egyszerre a legjobb ugyanazon a piacon, már önmagában rejtélyes.

A GVH szerint a Vodafone kampányokban megjelent reklámszövegek („Magyarország leggyorsabb mobil adathálózata”, „Nálunk böngészhetsz a leggyorsabban a hazai mobilszolgáltatók közül”) a fogyasztókban azt a benyomást kelthették, hogy a Vodafone nyújtja számukra a legnagyobb le- és feltöltési, illetve webböngészési sebességet. Az adatok azonban, amelyekre a Vodafone hivatkozik, koránt sem reprezentatívak.

A Vodafone saját felmérése eredményeire alapozva emelte ki saját hálózati szolgáltatásának saját kedvező tulajdonságait. A felmérések eredményei azonban legfeljebb magyarországi nagyvárosok területén lettek volna igazolhatók, a reklámok azonban országszerte minden fogyasztónak szóltak. A GVH az eljárás során megállapította, hogy a vállalkozás a reklám fő üzenetének megfogalmazásával megtévesztette a fogyasztókat.

A  Magyar Telekom 2011. február 24. és 2011. március 31. között a mobil adathálózatát népszerűsítő kampányában „a leggyorsabb mobil adathálózat” és a „leggyorsabb szélessávú mobil adathálózat” üzeneteket emelte ki, ezzel azt közvetítette a fogyasztók felé, hogy ha a Magyar Telekom hálózatát használják, akkor mindig, minden esetben a leggyorsabb szolgáltatást vehetik igénybe. Ez az állítás szintén nem állja meg a helyét, mivel a mérések, melyre az állítást alapozták csak a letöltés és a feltöltés sebességére vonatkoztak, és egyáltalán nem vizsgálták például a webböngészési sebességet, sem a sikeresség arányát a le- és feltöltések, valamint a webböngészés során. Mivel a Magyar Telekom túlegyszerűsített üzenete sem támasztható alá semmilyen méréssel, a GVH a Magyar Telekomot is bírság megfizetésére kötelezte.

A jogszerűtlen összehasonlító reklámok miatt a GVH a Vodafone-t 50. 000 000 forint, a Magyar Telekomot pedig 100 000 000 forintnyi bírság megfizetésére kötelezte. 

 

Forrás: GVH

Kép (cc) alachia

***

Tetszik a TudatosVásárló.hu és szívesen olvasod cikkeinket? Ez egy nonprofit oldal, a Tudatos Vásárlók Egyesülete tartja fenn. Minimális forrásaink vannak a működtetésre. Kérjük, hogy te is támogass bennünket, hogy több hasznos cikket publikálhassunk!
 
Oszd meg a cikket a facebookon! Klikkelj a cikk címe mellett!

 

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás