fbpx

| Tudatos Vásárló

Biokörkép: a magyarok többsége egyáltalán nem vásárol bioélelmiszert

A GfK friss felmérése szerint négyből hárman egyáltalán nem vásárolnak bioélelmiszert.

 

A GfK Hungária Piackutató
Intézet a lakosság bioélelmiszer-vásárlási gyakoriságát, a fogyasztók által
legkedveltebb ökológiai minőségű termékkategóriákat, valamint a bioélelmiszerekkel
kapcsolatos fogyasztói attitűdöket vizsgálta legutóbbi kutatásában. Amint ebből
kiderült, van hova fejlődnünk!

A válaszadók több mint
háromnegyede – mintegy 76,5%-a – egyáltalán nem vásárol bioélelmiszert, további
13,4%-uk pedig csak nagyon ritkán. Az ellenőrzött ökológiai gazdálkodásból
származó élelmiszert legalább heti gyakorisággal vásárlók aránya mindössze 3,1%.

A bioélelmiszerek közül a
kutatás szerint legnépszerűbbek a zöldségek és gyümölcsök – a biotermék-vásárlók
42%-a e termékcsoport árukínálatából választja a biológiailag ellenőrzött
minőségűt. Biokenyeret közel minden harmadik, bio zöldség- és gyümölcslevet
pedig minden negyedik biotermék-vásárló fogyaszt. A válaszadók 26,2%-a joghurtból,
illetve kefirből, 25,8% müzliből és müzliszeletből vásárol bioárut.

A vásárlók legnagyobb
arányban (43%-uk) hipermarketekben, 25%-a piacon, 18%-a láncba szerveződött
kisboltokban szerzi be az ökológiai minőségű élelmiszereket, míg 17%-a
nyilatkozott úgy, hogy ő maga termeli meg ezeket az élelmiszereket. A
szaküzleteket, azaz bioboltokat a megkérdezettek 15%-a említette beszerzési
forrásként.

A Tudatos Vásárlók
Egyesülete számára a vizsgálat eredményei azt erősítik meg, hogy a magyar
lakosság élelmiszerekkel kapcsolatos tudatossága még relatíve fejletlen. Továbbra
is szükséges a – legfőképpen helyi – biotermékek fogyasztásának népszerűsítése,
mivel ezek fogyasztása számos pozitív egészségügyi, környezeti és társadalmi
vonatkozással bír. A kellő mértékű kereslet hiánya megakadályozza továbbá a
biotermékek piacán fellépő megfelelő szintű árversenyt, ami az árak csökkenésén
keresztül az alacsonyabb jövedelműek számára is lehetővé tenné a biotermékek
napi szintű fogyasztását.

Forrás: GfK Hungária
Piackutató Intézet

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás