fbpx

| BBC News Online

Ez a cikk már legalább 1 éve készült. A benne lévő információk azóta lehet, hogy elavultak, nézd meg, hátha van frissebb cikkünk a témában.

Amerikai szülők perre mennek az egészségtelen ételek reklámjai ellen

Amerikai fogyasztóvédő szervezetek beperelték a Kellogg’s gabonapehely-gyártó céget és a gyerekműsorokat sugárzó Nickelodeon TV-csatornát, azzal a céllal, hogy a cégek szüntessék be a cukros ételek reklámjainak sugárzását. A pereskedők azt követelik, hogy a két cég a tévéből és az internetről is távolítsa el a gyerekeket célzó, egészségtelen ételeket népszerűsítő reklámokat.

A cukros és zsíros ételek tévéreklámjait régóta támadják különböző amerikai nyomásgyakorló csoportok, mivel szerintük azok hozzájárulnak a kórosan túlsúlyos gyerekek számának növekedéséhez. Az élelmiszergyártók azonban tagadják, hogy felelőtlenül járnának el, álláspontjuk szerint a gyártóknak nincsen közvetlen ráhatásuk arra, hogy a fogyasztók mely termékeket vásárolják.

Hizlaló ételek

A Kellogg’s és a Nickelodeont birtokló Viacom ellen közösen indított pert a Center for Science in the Public Interest (körülbelül „Tudomány a Közérdekért Központ”), a reklámmentes gyermekkor esélyéért dolgozó Campaign for a Commercial-Free Childhood és két szülő Massachusetts államból. Követelésüket az amerikai állam által is támogatott Institute of Medicine (Gyógyszertudományi Intézet) nemrég végzett felmérésével támasztják alá, amely szerint a cégek a tévéreklámok segítségével bírnak rá egyre több fiatalt egészségtelen ételek fogyasztására.

A perre menő szervezetek azt szeretnék elérni, hogy a Nickelodeon ne sugározza egészségtelen édességek és snackek reklámjait azokban az idősávokban, amikor a közönség több mint 15 százalékát nyolc év alatti gyerekek teszik ki. Emellett célul tűzték ki azt is, hogy a cégek ne reklámozhassanak egészségtelen élelmiszereket az interneten, illetve a gyerekeket különböző versenyekkel és ajándékokkal lekenyerező kampányokkal.

“Az élelmiszeripar szereplőinek évtizedek álltak volna rendelkezésére, hogy változtassanak a módszereiken, ehelyett azonban egyre erőteljesebb reklámtevékenységet folytatnak.” – nyilatkozta Michael Jacobson, a Center for Science in the Public Interest ügyvezető igazgatója.

Mi nem csak a „szuperzöldekhez” szólunk! Célunk, hogy az ökotudatos életmód és az ehhez vezető vásárlási szempontok bárki számára elérhetők legyenek, éljen bárhol, bármilyen végzettséggel, bármilyen szemlélettel is ebben az országban.

Tevékenységünk a gyártók támogatásától és reklámoktól mentes, nem fogadunk el termékmintákat tesztelésre, nincsenek céges támogatóink, sem reklámbevételeink. És ezt továbbra is fenn akarjuk tartani.

Ahhoz, hogy olyan ügyekkel foglalkozzunk, amikre nincsen hazai vagy más pályázati forrás nagy szükségünk van olyan magánemberek támogatására, mint amilyen Te is vagy! Lehetőségeidhez mérten emiatt kérünk, támogasd munkánkat rendszeres vagy egyszeri adományoddal.

Ne feledd, a pénzed szavazat!

Támogass minket!

Képezd magad a webináriumainkon!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Válassz hírleveleink közül:*

      Iratkozz fel híreinkre!

      Tippek, tesztek, programok

      Megszakítás