Amerikai szülők perre mennek az egészségtelen ételek reklámjai ellen
Amerikai fogyasztóvédő szervezetek beperelték a Kellogg’s gabonapehely-gyártó céget és a gyerekműsorokat sugárzó Nickelodeon TV-csatornát, azzal a céllal, hogy a cégek szüntessék be a cukros ételek reklámjainak sugárzását. A pereskedők azt követelik, hogy a két cég a tévéből és az internetről is távolítsa el a gyerekeket célzó, egészségtelen ételeket népszerűsítő reklámokat.

Hizlaló ételek
A Kellogg’s és a Nickelodeont birtokló Viacom ellen közösen indított pert a Center for Science in the Public Interest (körülbelül „Tudomány a Közérdekért Központ”), a reklámmentes gyermekkor esélyéért dolgozó Campaign for a Commercial-Free Childhood és két szülő Massachusetts államból. Követelésüket az amerikai állam által is támogatott Institute of Medicine (Gyógyszertudományi Intézet) nemrég végzett felmérésével támasztják alá, amely szerint a cégek a tévéreklámok segítségével bírnak rá egyre több fiatalt egészségtelen ételek fogyasztására.
A perre menő szervezetek azt szeretnék elérni, hogy a Nickelodeon ne sugározza egészségtelen édességek és snackek reklámjait azokban az idősávokban, amikor a közönség több mint 15 százalékát nyolc év alatti gyerekek teszik ki. Emellett célul tűzték ki azt is, hogy a cégek ne reklámozhassanak egészségtelen élelmiszereket az interneten, illetve a gyerekeket különböző versenyekkel és ajándékokkal lekenyerező kampányokkal.
“Az élelmiszeripar szereplőinek évtizedek álltak volna rendelkezésére, hogy változtassanak a módszereiken, ehelyett azonban egyre erőteljesebb reklámtevékenységet folytatnak.” – nyilatkozta Michael Jacobson, a Center for Science in the Public Interest ügyvezető igazgatója.