• Nyomtatóbarát változat
  • Oldal küldése ismerősnek

56 milliós bírság az Auchannak jogsértő reklámért

2015.05.25. /

A Gazdasági Versenyhivatal 56 millió forintra bírságolta az Auchan Magyarország Kft.-t , mivel több, összehasonlításokat tartalmazó reklámja megtévesztő volt. és  nem tárgyilagosan tüntette fel az árkülönbséget. 

A GVH megállapította, hogy az Auchan

·         megsértette az ellenőrizhetőség, illetve a tárgyilagos összehasonlítás követelményét a 2012 júniusától 2014 júniusáig az egyes Auchan áruházakban kihelyezett különböző, saját és versenytársi blokkokat, illetve az árelőnyöket megjelenítő ár-összehasonlító reklámtábláival. Az összehasonlított két termékkosár ugyanis egyebek között

  •  eltérő darabszámú terméket tartalmazott,
  •  az összehasonlított termékek nem voltak igazolhatóan azonosak,
  •  a kosárban az egyik termék akciós, míg a másik alapáras volt;

·         nem dolgozta ki sem az ár-összehasonlításra vonatkozó stratégiáját, sem az ellenőrzési vagy igazolási mechanizmusokat az áruházakban kihelyezett
ár-összehasonlító reklámok közzétételekor. Nem tartotta be a saját maga által a későbbiekben felállított rendszert sem a kihelyezett tábláival, így sérült a szakmai gondosság követelménye;

·         megsértette a tárgyilagos összehasonlítás követelményét a 2013 novemberétől 2014 júliusáig közzétett ár-, illetve árszínvonal-összehasonlítást tartalmazó televíziós és rádiós reklámjaiban is, mert a fogyasztók nem kaptak objektív képet az árkülönbségről („a termékkosár a felmért Tescokban X%-kal, az Intersparokban Y%-kal került többe, mint az Auchanban” üzenetekkel) az összehasonlítást megalapozó felmérések aggályos módszertana miatt.

A GVH a bírság kiszabásakor az összehasonlító bevásárlókosár megjelenítése, valamint a tévé- és rádióreklámok költségeire alapozott.

Súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy

·         a jogsértő kereskedelmi gyakorlat hosszú ideig tartott,

·         az intenzív és kiterjedt kommunikáció széles fogyasztói kört ért el.

Enyhítő körülményként vette figyelembe a GVH, hogy

·         az Auchan feltárta a hiányosságok egy részét nyilatkozataiban, egyes nyilatkozatai hátrányára szóltak,

·         az Auchan igyekezett javítani a hibákon a vizsgált időszakban kialakított belső rendszerével,

·         a reklámok alkalmasak lehettek árverseny generálására az érintett piacon, a reklámokkal szemben támasztott kifogások ellenére.

 

 

Forrás: GVH

Kép: impresamia

 

Tetszett a cikk? Nyomd meg a lenti gombot és támogasd a www.tudatosvasarlo.hu fenntartását egyszeri felajánlással.  Köszönjük!

 

   

 

Legyél Te is a Tudatos Vásárlók Egyesülete büszke támogatója!

A TVE éves támogatói díja 2500 forint. És ezért kapsz egy Tudatos Vásárló Kedvezménykártyát is.

Kattints ide, ha szeretnél 5-15% kedvezménnyel vásárolni a TVE által minősített helyeken.

 


  • Nemzeti Fejlesztési Minisztérium,
    a fogyasztók érdekében